RCA
Pași de urmat în caz de daună
Avizarea daunelor se face prin intermediul notificării Serviciului Daune, de luni până vineri, cu excepția zilelor de zâmbătă, duminică și sărbătorile legale, la numărul de telefon 0 22 85 13 19 pentru apelurile efectuate atât din țară cât și din străinătate.
Avizarea daunei se face imediat după producerea daunei sau imediat ce ați luat la cunoștință de producerea acesteia, prin telefon, la numarul de mai sus. Avizarea daunei trebuie făcută imediat, chiar dacă constatarea daunei doriți să o efectuați în altă zi.
Avizarea daunei presupune furnizarea informațiilor despre eveniment, printre care:
- Datele de identificare și de contact ale persoanelor implicate în eveniment, în special ale celui care face avizarea, ale persoanei ce conducea autovehiculul atât cel asigurat, cât și cel păgubit – dacă este cazul;
- Cauzele și împrejurările in care s-a produs evenimentul, inclusuv detalii despre locul evenimentului și momentul producerii acesuia – data, ora;
- Datele de identificare ale autovehiculelor implicate în eveniment;
- Detalii privind locația și starea vehiculului avariat (dacă este sau nu deplasabil);
Informațiile de mai sus sunt ușor de furnizat dacă aveți la îndemână, cel puțin, următoarele documente:
- polița de asigurare,
- buletintul de identitate a dumneavoastră,
- buletinul de identitate/certificatul de înmatriculare al autovehiculului avariat,
- permisul de conducere al persoanei care a condus autovehiculul avariat,
- documentele eliberate de autorități (politie/pompieri/s.a.) sau constatul amiabil, dupa caz,
- alte documente în funcție de evenimentul produs
Documentele de mai sus, reprezintă o enumerare a documentelor pe care este util să le aveți la îndemână pentru avizarea daunei și nu reprezintă documentele necesare pentru soluționarea daunei. Dupa furnizarea acestor date veți primi numărul de dosar care trebuie reținut, totodată veți primi toate informațiile necesare pentru efectuarea constatării daunei.
Acte daune pentru avariile produse de către asigurații RCA la GARANȚIE:
Asiguratii CASCO se vor prezenta la sediul GARANȚIE din Chișinău la Serviciul Daune, cu următoarele acte :
- Buletinul de identitate al asiguratului sau a/al reprezentatului legal;
- Permisul de conducere al persoanei care se afla la volan în timpul producerii evenimentului;
- Copie a certificatului de înmatriculare al șoferului vinovat de producerea accidentului;
- Certificat de înmatriculare al mașinii avariate;
- Copie a poliței RCA al vinovatului de producerea evenimentului ;
- Copie a poliței CASCO sau cunoașterea numărului și seriei poliței de asigurare;
- Proces verbal, cu anexele aferente sau orice alt act emis de poliție din care să reiasă cum și când s-a întâmplat evenimentul și cine este vinovat de producerea daunei; aceste acte trebuie prezentate în original;
- Împuternicire de la firmă în cazul în care mașina este în proprietatea unei firme ;
- Procura notarială în cazul în care nu se poate prezenta proprietarul la constatare;
- Imputernicire de la firma de leasing în cazul în care mașina este în proprietatea unei firmei de leasing
* Actele menționate pe acest site reprezintă minimum necesar pentru deschiderea dosarului de daună ; inspectorii de daună GARANȚIE pot solicita de la caz la caz acte suplimentare dupa efectuarea constatării.